Онуфріївський РЦ ДЮТ

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 10
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

Головна » Файли » Розробки занять

«Як стати лідером»
21.02.2013, 13:20

МЕТА: формувати в учнів активну життєву позицію; підтримувати учнів, які спрямовані на активну участь в учнівському самоврядуванні; допомагати ініціативним учням розвивати лідерські здібності; розвивати навички колективної взаємодії; сприяти розвитку у підлітків навичок самопізнання, самоаналізу та саморегуляції.

Поняття для засвоєння: «самопізнання», «самооцінка», «самовиховання», ситуація успіху», «комунікативність»

Оснащення заняття: папір А-4, фломастери, маркери, блокнот, кольоровий папір, ножиці, клей, фарби, скотч.

Зміст гри для підлітків 14-17 років

1.     Гра - розминка «Знайомство»(10 хв.)

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти пошуку й усвідомленню позитивних якостей особистості, згуртованості групи

Власне гра: На початку ведучий робить невеличке повідомлення про те, що в сучасному світі для того, щоб підтримувати контакти, прийнято обмінюватись візитними картками. Протягом 5 хвилин учасникам треба підготувати візитну картку. При цьому не варто захоплюватись формою, деталями. Важливо, що саме про себе повідомлять. Наприклад, «Я –переможець міської олімпіади з історії» або «Я- кращий футболіст нашого двору».

Ведучий пропонує по черзі представити візитні картки за бажанням. Після проводиться обговорення результатів проведення вправи.

    2. Вправа «Асоціативний ряд» (15 хв)

Мета: розширити асоціативне підґрунтя творчої уяви учасників.

Власне вправа: Кожний член групи на аркуші паперу записує свої асоціації, викликані в нього  словом «лідер», потім озвучує свої думки. Внаслідок колективної творчої роботи утворюється асоціативний ряд.

 3. Вправа «Риси, притаманні лідеру» (20 хв)

Мета: сприяти опануванню учасниками навичок самоаналізу, розвитку навичок ведення позитивного внутрішнього діалогу з самим собою.

Власне вправа: Ведучий починає з повідомлення «Жодна людина не приходить у світ сформованою. Протягом життя вона неперервно розвивається та змінюється. У відомому вислові «Пізнай себе і ти пізнаєш увесь світ» ідеться про прагнення людини до розгадки свого особистого «Я», до самопізнання .Склалося так, що ми більше знаємо про навколишній світ, ніж про себе. А незнання себе, невміння управляти собою призводить до помилок, конфліктів, розчарувань і життєвої безвиході. Лідерська позиція багато в чому залежить від знань, умінь, особистісних рис.

Далі ведучий роздає учасникам бланки з таблицями, в яких вони мають самостійно заповнити такі колонки:

«Мої найкращі риси лідера», «Мої організаторські здібності», «Мої досягнення»

 Ведучий на свій розсуд пропонує окремим учасникам зачитати фрагменти з написаного.

 4. Вправа «Намалюй символ лідера»

Мета: сприяти розвитку вміння творчо вибудовувати свою позицію під час аналізу проблеми.

Власне вправа: всі члени групи поділяються на три мікрогрупи. Кожна з них на аркуші ватману малює символічний образ лідера. Коли малюнки готові, кожна мікро група презентує його перед іншими учасниками.

Запитання для обговорення:

Які почуття виникли під час малювання?

Чи вдалося намалювати замислене?

Що допомогло у створені малюнку - символу?

Які були труднощі?

 5. Гра-розминка «Австралійський дощ»( 5 хв)

Ведучий пропонує учасникам стати у коло. Інструкція «Чи знаєте ви що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз рухаючись по колу ланцюжком, поклавши руки на плечі учасника, який стоїть перед вами ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно!

- В Австралії піднявся вітер.(ведучий тре долонями по плечах)

- Починає крапати дощ ( постукує пальцями по спині)

- Дощ посилюється ( почергове повільне плескає долонями по спині)

- Починається справжня злива ( швидко плескає долонями по плечах та спині)

- А ось град – справжня буря. ( кулачками обережно постукує по спині)

- Але, що це? Буря втихає (швидко плескає долонями по плечах та спині)

- Дощ стихає.( почергове повільне плескає долонями по спині)

- Рідкі краплі падають на землю ( постукує пальцями по спині)

- Тихий шелест вітру. (ведучий тре долонями по плечах)

- Сонце! (Руки піднімає до гори)

 6. Вправа «Кодекс лідера» (25 хв)

Мета: сприяти створенню «Кодексу лідера»

Власне вправа: учасники поділяються на дві групи. Ведучий пропонує учасникам кожної групи розробити «Кодекс лідера». По завершенні роботи кожна група презентує свій «Кодекс лідера». Потім учасники групи  обговорюють важливість використання в житті «Кодексу лідера».

 7. Вправа «Герб» ( 20 хв)

Мета: сприяти визначенню учасникам своїх життєвих цінностей, орієнтирів, успіхів.

Власне вправа: ведучий звертається до учасників із проханням створити свій особистий герб. Пам’ятайте, художня досконалість герба – не головне!

Він має висвітлювати ідеї, що відповідають на запитання:

-      Яке ваше найбільше досягнення на сьогодні?

-      Що може зробити вас щасливими?

-      Ваша першочергова мета в житті?

-      Які б три слова ви б хотіли почути про себе?

-      Які дві речі ви  робите добре?

-      Які троє людей мали на вас найбільший вплив?

-      Після того, як малюнки гербів закінчено, їх вивішують на плакатах для ознайомлення.

 8. Підсумки заняття (10 хв)

Підведення підсумків роботи групи¸  усвідомлення власних знань та досвіду, отриманих на занятті.

Власне вправа: Ведучий пропонує всім учасникам по колу висловлювати власні думки та враження з приводу заняття і зробити це в такій формі – доповнити незакінчене речення: «Мені було …, тому що…» Наприклад, «Мені було радісно, тому що я зміг познайомитись з цікавими людьми».

Ведучий дякує всім за спільну працю і пропонує закінчити заняття оплесками.

 

Категорія: Розробки занять | Додав: Nataliya
Переглядів: 552 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]